قیمت رزین اپوکسی دو جزئی مناسب فعالیتهای هنری

تولید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ زیور‌‌‌‌‌آلات و بدلیجات با استفاده از رزین اپوکسی دو جزئی

در بسیاری از محصولاتی که جزو هنرهای دستی محسوب می شوند رزین اپوکسی دو جزئی بکار رفته است. رزین ها به  دو شکل به فروش می رسند. بخشی از آنها  تک جزئی هستند و دسته ای دیگر دو قسمتی می باشند و رزین اپوکسی دو جزئی نامیده می شوند. در دسته اول رزین به تنهایی خشک می شود و نیاز به ماده دیگری ندارد ولی در دسته دوم رزین با کمک  ماده ای به نام سخت کننده یا هاردنر خشک می گردد و شکل و حالت می گیرد. تولید ابزار تزئینی به مواد مختلفی نیاز دارد که یکی از آنها رزین اپوکسی دو جزئی می باشد.

این ماده معمولا در قالب هایی ریخته می شود و بعد از اینکه به شکل ظرف در آمد به آرامی سخت می شود و این اتفاق با اضافه کردن ماده سخت کننده یا هاردنر می افتد. رزین اپوکسی دو جزئی به دلیل ویژگی هایی که دارد برای فعالیت های هنری زیادی استفاده می گردد. معمولا رزین های شفاف در این نوع از کارها بکار می رود زیرا سطح زیرین کار که رزین روی آن قرار گرفته به خوبی مشخص است، مثلا قاب هایی که داخل آن جسمی مانند یک گل را مشاهده می کنید به این صورت تهیه شده که در قالب مناسب وسیله ای که مد نظر دارید، قرار می گیرد و روی آن با رزین اپوکسی دو جزئی پوشانده می شود.

تهیه انگشتر و گردنبند نیز به همین شیوه است. مقاومت بالا و براق بودن این رزین موجب زیباتر شدن کارهای هنری می شود. کار کردن با این رزین نیاز به مهارت دارد و البته کار با آن سخت نیست. آموزش های ساده ای قبل از بکار بردن این ماده به فرد مبتدی داده می شود تا بهترین کارهای هنری با کیفیت عالی را تولید نمایند.

بیشتر بخوانید : قیمت رزین چوب تهران

خرید رزین اپوکسی دو جزئی
خرید رزین اپوکسی دو جزئی

ویژگی های  مهم رزین اپوکسی در کار های هنری

رزین اپوکسی دو جزئی به خوبی به سطوح می چسبد و بعد از سخت شدن بسیار محکم و پایدار است. زمانی که در وسیله یا ابزاری هنری و تزئینی استفاده می شود در برابر عوامل شیمیایی و مکانیکی مقاومت بسیار بالایی دارد و  زمانی که وسیله ای را با رزین اپوکسی دو جزئی تولید کردید، نگران  شرایط و مواد اطراف آن نباشید، مثلا اگر در مجاورت با اسید یا باز قرار بگیرد هیچ تغییری نخواهد کرد و یا  ضربه و یا فشار نیز نمی تواند آن را تغییر دهد. آلودگی در سطح آن قرار نمی گیرد و اگر مواد روغنی و چربی بر سطح آن بنشیند به سادگی پاک می شود و لایه چسبنده ای بر روی رزین تشکیل نخواهد داد. تا دمای 80 درجه را تحمل می کند و آسیب نمی بیند. رزین اپوکسی دو جزئی در کنار مواد آتش زا شعله ور نمی شود. مساله بسیار مهمی که باید به آن توجه شود تنوع رنگی است که این ماده دارد و موجب می شود در بسیاری از کار های  زینتی و هنری قابلیت استفاده داشته باشد زیرا از مهمترین نکات در این حوزه داشتن تنوع رنگ است.

بیشتر بخوانید : خرید رزین اپوکسی ایرانی

فروش رزین اپوکسی دو جزئی
فروش رزین اپوکسی دو جزئی

چگونه از رزین اپوکسی دو جزئی استفاده کنیم؟

از مهمترین مسایلی که باید زمان استفاده از رزین اپوکسی دو جزئی به آن توجه کنید، ترکیب دو بخش رزین است. اگر این دو قسمت با نسبت درستی با هم ترکیب نشود سختی کار و میزان شفافیت آن مناسب نخواهد بود و متناسب با کاری که مد نظر دارید نخواهد شد. مثلا فرمولی که برای رزین اپوکسی دو جزئی برای تولید وسایل تزئینی استفاده می شود با فرمول رزین مخصوص چوب فرق می کند. در حین کار باید مراقب تشکیل حباب نیز باشید و در صورت حباب آنها از بین ببرید که برای انجام این مراحل نیازمند تجربه خواهید بود و باید آموزش لازم را ببینید.

سه مرحله برای پخت رزین اپوکسی که دارای دو بخش است در نظر می گیرند. در مرحله اول که این  دو بخش با هم ترکیب شده اند، هنوز حالت مایع دارند و واکنش های شیمیایی بین آنها ایجاد نشده ولی در مرحله بعد حالت ژله‌‌‌‌ای ماده مانع از تغییرات بر روی این ماده خواهد شد  و تقریبا شکل ظرفی که در آن قرار گرفته است را به خود می گیرد در مرحله سوم ماده حاصل کاملا سخت گردیده و می توان آن را صیقلی کرد. مسئله دما برای سخت شدن این ماده نیز باید مورد توجه باشد زیرا هر هاردنری در دمای خاصی کار می کند.

بیشتر بخوانید : قیمت رزین اپوکسی چوب در انواع غلظت ها

قیمت رزین اپوکسی دو جزئی
قیمت رزین اپوکسی دو جزئی

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش محصولات با ما در ارتباط باشید:

شماره تماس: 09129723451

اینستاگرام: fardad_paint

شماره واتساپ: 09129723451

ایمیل: fardad.paint@gmail.com

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما