خرید رزین اپوکسی چوب با کیفیت عالی

رزین اپوکسی چوب ، توضیحات و کاربردها

رزین اپوکسی چوب معرفی ترکیبی به شماست که میتواند دنیای شما را تغییر دهد؛ ترکیبی که کمک  میکند در کنار لذت بردن از کار خود و تجربه حس آفریدن شاهکار های هنری که با بیننده سخن میگویند را هم تجربه نمایید. شما تمام احساس خود را به بیننده منتقل میکنید و  در کنار آن یک کسب و کار پر رونق را نیز خواهید داشت. معرفی رزین اپوکسی چوب معرفی چنین کیمیایی است.

اگر به این موضوع علاقه مند هستید این مقاله را از دست ندهید: خرید رزین اپوکسی چوب به قیمت عمده

فروش رزین اپوکسی چوب
فروش رزین اپوکسی چوب

 

معرفی رزین اپوکسی چوب باکیفیت

رزین اپوکسی چوب یکی از اعضاء پر کاربرد رزین ها است. رزین ها در طبیعت به صورت شیره از درختان گرفته میشوند. بشر قرن هاست که رزین را میشناسد و از آن برای درزگیری قایق ها و ساخت ابزار استفاده می کرده است؛ اما با  گسترش کاربردهای این ماده، به مرور زمان رزین به صورت مصنوعی ساخته شد.

رزین مصنوعی امروزه نقش های متفاوتی را به عنوان تقویت کننده، مقاوم کننده در ساخت محصولات و سازه ها و ترمیم کننده بازی میکند. در این میان رزین اپوکسی یکی از پرکاربردترین انواع رزین است.  اگر بخواهیم نگاه دقیق تری به کاربردهای این محصول بیندازیم، میبینیم:

  • رزین اپوکسی در تولید وسایل تزئینی مانند جواهرات و زیورآلات استفاده میشود.
  • رزین اپوکسی وقتی با هاردنر ترکیب شده، ماده سختی حاصل میشود که به عنوان عایق و پوشش برای صنایع دستی استفاده میشود.
  • برای ساخت قالبهای وکیوم فرمینگ برای ظروف یکبار مصرف و … و به طور کلی قالب هایی با استحکام بالا، رزین اپوکسی پیشنهاد عالی است.
  • رزین اپوکسی نارسانا میباشد، در نتیجه به عنوان عایق الکتریکی کاربرد دارد.
  • در کف مکان های مختلفی مانند کارخانجات، زمینهای بازی، سالن ها و .. میتوان برای پوشش کف از این محصول استفاده نمود. شفافیت و درخشندگی دارد؛ اما لیزی سرامیک و کاشی را ندارد.
  • در تولید چسب ها، خمیرهای رنگرزی، رنگسازی، لعابها و آب بندیها، رزین اپوکسی استفاده میشود.
  • در صنایع تولید کامپوزیت و فایبرگلاس نیز به عنوان لمینت مورد استفاده است.

تمامی مواردی که در بالا ذکر گردید، انواع کاربردهایی است که امروزه این رزین دارد؛ اما در این میان کاربرد در تولید جواهرات و کاربرد در صنایع چوبی دکوراتیو خود دنیای دیگری را ترسیم کرده است تا تولد صنایع دستی و هنری جنبه تجارتی یافته و در قالب احداث کارگاه ها کارآفرینی نماید.

بیشتر بخوانید: فروشگاه رزین اپوکسی در تهران

خرید رزین اپوکسی چوب
خرید رزین اپوکسی چوب

 

مشخصات رزین اپوکسی چوب کارگاهی

مبحث ما به طور متمرکز بر روی رزین اپوکسی چوب است؛ استفاده از این رزین در تولید کالاهایی که میتواند راه تازه ای را پیش روی شما بگشاید توصیه میگردد.

رزین اپوکسی چوب، رزین دو جزئی است؛ در دو جزئی ها که برای خشک شدن نیاز به هاردنر یا سخت کننده دارند یک ماده پایه  به همراه هاردنر به کار برده میشود. این محصولات وقتی با هم ترکیب میشوند، بعد از یک روز شروع به سخت شدن میکنند؛ اما برای رسیدن به کیفیت مورد نظر سه تا 7 روز زمان نیاز است. به این مرحله به اصلاح پخته شدن میگویند.

همان طور که میبینید سخن از کوره و پخته شدنی که در تولید ظروف سفالی وجود دارد، نیست. در دمای معمولی اتاق چنین فرایندی اتفاق خواهد افتاد، لذا در یک کارگاه خانگی میتوان از رزین اپوکسی چوب برای ساختن محصولات شیک و لوکس استفاده کرد.

از سویی دیگر به علت عدم تولید مونومرهای سمی در طی فرایند پخته شدن، در کارگاه شما با یک تهویه معمولی، مشکلی برای سلامتی کارکنان ایجاد نخواهد شد و در آخر ماده سخت شده ای دارید که در رنگهای زرد کهربایی، بیرنگ و قهوه ای خواهد بود و بسیار محکم است.

البته در تولید محصولات چوبی نوع بی رنگ اغلب کاربرد دارد تا بعدا بتوان رنگهای دلخواه را اضافه نمود. لذا در انتخاب رزین اپوکسی چوب باید در کنار بیرنگ بودن به رنگ پذیری خوب هم دقت نمایید. تصور کنید میزی را در حال خلق کردن هستید که در دل آن تصویر دریاچه ارومیه را میخواهید رقم بزنید، این شکل باید هم رنگ این دریاچه زیبا باشد.

رزین اپوکسی چوب و ویژگیهای اجرایی آن
رزین اپوکسی چوب و ویژگیهای اجرایی آن

 

مزایای محصولات تولید شده از رزین اپوکسی چوبی

محصولات تولید شده از رزین اپوکسی چوبی تنشهای حرارتی از 5 تا 150 درجه را تحمل خواهند کرد. حتی درجه حرارتی مستمر تا 60 درجه  را نیز بدون تغییر در ساختار تحمل خواهد کرد. محصولاتی که با این رزینی که با اصلاحات و واکنشهای شیمیایی به طور تخصصی برای چوب ساخته شده است، تولید شوند:

  1. عایق الکتریکی هستند.
  2. در مقابل اسیدها و قلیایی مقاوم هستند.
  3. ضد خوردگی هستند.
  4. چربی ها به راحتی از روی سطح آنها پاک میشود.
  5. باتوجه به رنگ پذیری، برای محیط های مختلف قابل استفاده خواهد بود.
  6. رزین اپوکسی چوب گروه های فعالی دارند که در طی فرایند پخته شدن شبکه تشکیل میدهند؛ شبکه ها سبب استحکام  محصولات ساخته شده با این ترکیب میشوند. این واکنش ها برگشت ناپذیر هستند.
  7. انتخاب هاردنر مناسب برای ترکیب با پایه رزینی خود در کیفیت محصولات و عدم جمع شدن  ترکیب در هنگام پخته شدن تاثیر بسزایی می گذارد.
  8. رعایت ترکیب مناسب دو جزو رزین اپوکسی چوب در داشتن محصولات باکیفیت با درجه سختی مورد انتظار، همیشه تاکید میگردد. لذا به برچسبها و توصیه های تولید کننده باید توجه نمود.

 

کارهای چوبی به غیر از رزین اپوکسی چوب با  سایر انواع رزین نیز   ساخته میشوند؛ ولی باتوجه به اینکه نوع چوب ویژه تولید میشود تا حداکثر چسبندگی به چوب را داشته باشد و سطحی شفاف ایجاد نماید، به طبع نتایج حاصله از استفاده از این دو، با هم برابر نخواهد بود.

برای درک این مطلب لازم است  نگاهی گذرا به خود انواع اپوکسی بیندازیم تا  تفاوت کاربردها که لازم است حتما هنگام خرید به آنها دقت کنید را کاملا متوجه شوید؛

  • گروهی از اپوکسی ها به عنوان چسب استفاده میشوند، قابل حجم دادن نیستند.
  • ترک هایی که در مصالح مختلفی مانند بتن ها دیده میشوند. حتی در ترکهایی که در مابین قطعات کف دیده میشود از  رزین اپوکسی تزریقی استفاده میکنند. این رزین رقیق است.
  • رزین اپوکسی خمیری گروه بعدی از اپوکسی هاست که در ترکیب با ماسه سیلیسی کاربرد تعمیری دارد و خود به تنهایی به عنوان روکش در سطوح عمودی استفاده میشود.
  • پرایمر اپوکسی هم دسته دیگری است که کاربردی آستری دارد.
  • واکنش دو ماده شیمیایی اپی کلروهیدرین و بیسفنول آی سبب تولید  پایه رزین اپوکسی چوب میگردد.  این محصول با هاردنرهای آمینی که قابلیت حجم دادن دارند، ترکیب شده  و بر روی چوب و اطراف آن جهت خلق کار به کار برده میشوند.

 

نمونه های اجرا شده رزین اپوکسی چوب
نمونه های اجرا شده رزین اپوکسی چوب

 

رزین اپوکسی چوب و رزین اپوکسی هایی که امینی هستند به علت امکان حجم دادن برخلاف نوع آمیدی در خلق کارهای هنری استفاده میشوند. حشرات و گلبرگهایی  که در آویزهای اپوکسی دیده میشوند همگی در کنار کارهای چوبی، بهترین آثار را خلق میکنند.

البته نمی توان نادیده گفت قیمت این رزین نسبت به نوع پلی استر بیشتر است؛ اما به دلیل سمیت بسیار کمتر برای استفاده در کارگاه ها مناسب تر است.

همچنین قابل ذکر است رزین اپوکسی چوب در آب حل نمیشود؛ اما بدین معنی نیست در صورت تماس مداوم با آب دچار تغییر نشود.

 

پاک کردن رزین اپوکسی چوب

در هنگام کار با رزین اپوکسی چوب ممکن است سطوحی که شما نمی خواهید، به این ترکیب آلوده شوند؛ پاک کردن رزین از چوب به علت جذب بالای آن مشکل است. باید بر روی سطح استون زیادی استفاده نمایید؛ زیرا اگر سفت شده باشد، پاک کردن آن دشوار است. وقتی استون زیادی به کار برده باشید، رزین حل شده و چکه میکند. با کاردک می توان سطح را تمیز کرد.

گاهی سطحی غیر از چوب به اپوکسی آغشته می شود و این سطح قابل حرارت دادن است. در این هنگام از عینک و ماسک ایمنی و دستکش مناسب باید استفاده نمایید؛ زیرا در هنگام حرارت دادن بخارات سمی تولید خواهد کرد، لذا با رعایت نکات ایمنی میتوان رزین را آب کنید.

از روش انجماد هم میتوانید برای پاک کردن رزین اپوکسی چوب استفاده کنید؛ اسپری انجماد وقتی به رزین زده میشود، سطح خشک و منجمد میشود. برای جلوگیری از آسیب رسیدن به خود سطوح، به رزین به آرامی ضربه زده شود. وقتی اپوکسی خرد شده با کاردک به جمع آوری اقدام نمایید.

گاهی از مواد شیمیایی نیز میتوان برای پاک کردن رزین اپوکسی چوب استفاده کرد. البته باید به سطحی که استفاده میشود دقت نمود؛ زیرا ممکن است زودتر از رزین آسیب ببینند، به همین دلیل با رعایت احتیاط از موادی مانند تینر نقاشی استفاده میکنند.

و در نهایت بعد از پاک کردن رزین اپوکسی چوب با یک کهنه و آب گرم سطح تمیز میشود.

خرید عمده رزین اپوکسی چوب
خرید عمده رزین اپوکسی چوب

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش محصولات با ما در ارتباط باشید:

شماره تماس: 09129723451

اینستاگرام: fardad_paint

شماره واتساپ: 09129723451

ایمیل: fardad.paint@gmail.com

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما