لیست قیمت رزین اپوکسی ایرانی

قیمت رزین اپوکسی ایرانی و مسائل مرتبط با آن

قیمت رزین اپوکسی ایرانی که ساخت تولید داخل باشد صرفا از نوع مصارف صنعتی آن در ایران تولید می­شود و باقی انواع رزین که مناسب کارهای هنری، دکوراتیو و غیره باشد به دلیل نبود مواد اولیه­ی مرغوب و دستگاه­های مربوطه و تکنولوژی­های ساخت تولید ندارد و کاملا وارداتی هستند. با این حال قبل از اینکه به بیان قیمت رزین اپوکسی ایرانی اپوکسی ایرانی و لیست قیمت آن بپردازیم بهتر است ابتدا کمی با رزین اپوکسی، کاربردها و ویژگی­های آن آشنا شوید.

برای اطلاع از نمایندگی فروش رزین اپوکسی تهران به سایر مقالات سایت مراجعه کنید و یا با ما در تماس باشید.

رزین اکریلیک همانند سایر رزین­های مصنوعی برای مقاوم­تر ساختن سازه­ ها، نفوذناپذیری نسبت به برخی مواد و حشرات، چسباندن اجسام، کارهای هنری، کفپوش و غیره استفاده می­شود که در دسته­ ی رزین­های دو جزئی قرار می­گیرد یعنی سخت شدن آنها منوط به ترکیب شدن متناسب آن با ماده­ای به نام هاردنر یا سخت کننده و یا فعال ساز است و همین عوامل در قیمت رزین اپوکسی ایرانی تأثیرگذار هستند.

دو عامل بسیار گسترده تعیین کننده ­ی قیمت رزین اپوکسی و رزین پلی استر ایرانی هستند؛ ویژگی­­ها و مزایا و همچنین کاربردها. لذا همانند هر کالا و محصول تولیدی دیگر به بیان ویژگی­ها و کاربردها می­پردازیم تا هم بیشتر با محصول مورد نظرتان برای خرید آشنا شوید و هم با علل مختلف تفاوت قیمت و در برخی موارد قیمت­های بیشتر از حد انتظار آشنایی پیدا کنید.

قیمت رزین اپوکسی ایرانی و مسائل مرتبط با آن
پروژه­ های مختلف و کاربردهای گوناگون تعیین کننده ­ی قیمت رزین اپوکسی ایرانی

ویژگی­ها و مزایای متنوع از جمله عوامل مهم بر قیمت رزین اپوکسی ایرانی

قطعا هر محصولی که ویژگی­ها و مزایای متنوع بیشتری داشته باشد و ویژگی­های ارائه شده اهمیت و ارزش بالاتری داشته قیمت بیشتری نیز خواهد داشت و این مسأله در مورد قیمت رزین اپوکسی ایرانی هم صادق است.

 

.مقاومت بسیار زیاد:

از جمله عواملی که باعث شده هم تولید و قیمت رزین اپوکسی ایرانی و واردات آن بالا باشد مقاومت فوق العاده­ بالای آن است. به عنوان مثال کافی است این نوع رزین را با الیاف کربن و نوارهای آرامید ترکیب کنید تا مقاومت کافی برای ساخت بدنه­ی موتور راکت و حتی استوانه­هایی که فشارهای زیادی را تحمل خواهند کرد ایجاد کند.

  • وزن مناسب:

برخی از محصولات را اگر دقت کرده باشید پس از ذکر ویژگی مقاومت بالا وزن نسبتا بالا نیز برای آن ذکر می­کنند در واقع یعنی مقاومت بالای آن به دلیل تراکم بیش از حد ساختار و بالا رفتن وزن آن است که شاید به جز در برخی موارد مانند درب گاوصندوق­های امنیتی و غیره نه مقرون به صرفه باشد و نه عملا جنبه­ی کاربردی پیدا کند. اما یکی از مواردی که بر قیمت رزین اپوکسی ایرانی اثر می­گذارد، وزن سبک و در عین حال مقاومت زیاد آن است و همین امر وزن ساختار و سازه را بالا نمی­برد و آن را از کاربردی بودن ساقط نمی­کند.

  • مقاومت بالای شیمیایی:

از جمله موارد تأثیرگذار بر قیمت رزین اپوکسی ایرانی درجه­ی مقاومت آن نسبت به مواد شیمیایی است به نحوی که رزین­های مقاوم در برابر اسید و باز نسبت به رزین­های مقاوم در برابر مواد شیمیایی ضعیف­تر قطعا قیمت بالاتری دارند.

  • چسبندگی عالی:

از دیگر ویژگی­های رزین اپوکسی چسبندگی قابل قبول بر روی کلیه­ی سطوح مانند بتنی، چوبی، آجری، سیمانی و غیره است که همین امر سبب می­شود بدون اینکه نیاز به تعمیرات جانبی و یا آماده سازی سطح داشته باشید بتوانید از این نوع رزین در رنگ­ها و پوشش­ها استفاده کنید و همین امر سبب افزایش قیمت رزین اپوکسی ایرانی نسبت به سایر گزینه­های پوششی می­شود.

  • مستحکم در برابر نیروهای مختلف بیرونی:

بسیار مهم است که رزین بکار برده شده در کفپوش و یا رنگ نسبت به نیروهایی از قبیل کششی، سایشی (مانند حرکت داد اجسام سنگین بر روی آن)، فشاری و حتی خمشی مقاومت بالایی از خود نشان دهد و صد البته که حتی اگر منجر به افزایش قیمت رزین اپوکسی ایرانی بشود هم ارزشمند خواهد بود.

  • پایداری در تمامی ابعاد کاری:

قطعا در مواردی که قصد داشته باشید در گوشه­های نوک تیز و یا قسمت­هایی که تحت فشار بیشتری هستند از رزین اپوکسی به عنوان بتونه یا رنگ استفاده کنید، پایداری نمود و اهمیت بیشتری پیدا می­کند چرا که معمولا این نقاط پس از گذشت چندین سال اولین جاهایی هستند که نیاز به ترمیم پیدا می­کنند. حتی اگر قیمت رزین اپوکسی ایرانی به همین دلیل نیز بالا باشد ارزش زیادی دارد چرا که در تمامی شرایط پایداری بالایی داشته و از هزینه­های تعمیر و نگهداری به شدت کم می­کند.

 

  • عایق الکتریسیته و صوت:

یکی از فرم­های استفاده­ی رزین اپوکسی، رنگ و پوشش در کفپوش­های نوین و مدرن (در مقابل پوشش­های سنتی مانند کاشی و موزاییک) است اما چنانچه نتوانند عایق الکتریسیته و صوت باشند عملا کاربردی در صنایع و کارخانجات برق صنعتی و محیط­های پر سر و صدا نخواهند داشت. لذا به دلیل خاصیت آکوستیک و عایق الکتریسیته، قیمت رزین اپوکسی ایرانی تحت تأثیر این ویژگی نیز خواهد بود.

ویژگی­ها و مزایای متنوع از جمله عوامل مهم بر قیمت رزین اپوکسی ایرانی
قیمت رزین اپوکسی ایرانی مقرون به صرفه و قابلیت کاربرد در صنایع مختلف
  • بدون بو:

از دیگر ویژگی­های رزین اپوکسی این است که ماده­ی فعال ساز یا هاردنر آن بو ندارد و از این لحاظ در صنایع مختلف امکان رنگ آمیزی و ترمیم نقاط مختلف و در عین حال جریان داشتن فعالیت و کار در محیط به طور همزمان وجود دارد لذا از این حیث قیمت رزین اپوکسی ایرانی نسبت به رزین­های با هاردنر یا فعال ساز بودار پایین­تر است.

کاربردهای مختلف و تأثیر بر روی قیمت رزین اپوکسی ایرانی

اکنون پس از بررسی ویژگی­های مختلفی که از رزین اپوکسی ایرانی نشان دادیم بیان می­کنیم که این ویژگی­ها سبب چه کاربردهای مختلفی می­شود و با بُعد جدیدی از عوامل تأثیرگذار بر قیمت رزین اپوکسی ایرانی آشنا می­شویم. در واقع بر حسب نوع کاربرد، قیمت رزین اپوکسی ایرانی نیز متفاوت می­شود چون دارای فرمولاسیون و تناسب هاردنر و فعال ساز متفاوتی خواهد بود.

.ساخت قطعات تزئینی:

هرگونه قطعه­ی زینتی را می­توان با رزین اپوکسی به عنوان رنگ پوشش داد و رنگ آمیزی کرد. فرمولاسیون این نوع مناسب برای رقّت پایین و حباب گیری سریع­تر و همچنین درصد هاردنر کمتر برای خشک شدن در زمان کمتر می­باشد و طبیعتا قیمت رزین اپوکسی ایرانی با این نوع مصارف پایین­تر است.

  • ساخت قطعاتی بزرگ و ضخامت بالا:

در این نوع فرمولاسیون رزین اپوکسی به نحوی است که در یک مرحله ضخامت بالایی حداکثر تا 5 سانتی متر ایجاد کند تا در عین حال حباب گیری هم راحت­تر می­شود. درصد هاردنر نیز برای این رزین 40% در نظر گرفته شده است.

  • کفپوش صنعتی و منازل با هدف غیر دکوری:

کفپوش­های صنعتی به دلیل شرایط سخت (Harsh) در محیط کار و همچنین مواد شیمیایی و فاکتورهای بیرونی متنوع نیاز به مقاومت بالایی دارند و در منازل هم باید به خوبی جوابگوی سطوح مختلف باشند تا هزینه­های جانبی کمتر شود لذا با توجه به این فاکتورها نوع و فرمولاسیون مناسب در بخش تولید انتخاب شده و متناسب با آن قیمت رزین اپوکسی ایرانی تعیین می­گردد.

  • مصارف در نیروی دریایی:

جالب است بدانید که در بدنه­ی کشتی­ها، ناوها، قایق­ها و غیره در صنایع نیروی دریایی از رنگ اپوکسی استفاده می­شود که سطوحی کاملا ضد آب و البته بسیار مقاوم ایجاد می­کنند و انتظار نرخ بالای قیمت رزین اپوکسی ایرانی را خواهیم داشت.

کاربردهای مختلف و تأثیر بر روی قیمت رزین اپوکسی ایرانی
قیمت رزین اپوکسی ایرانی با کاربرد در منازل و فرمولاسیون متفاوت
  • هوافضا:

رزین اپوکسی به دلیل مقاومت افزوده در اثر ترکیب با الیاف کربن، در صنایع هوافضا هم برای ساخت بدنه­ی موتور موشک کاربرد دارد.

  • صنایع هوایی:

از جمله مزایایی که برای رزین اپوکسی اشاره کردیم مقاومت بالا در کنار وزن پایین بود همین امر سبب می­شود تا در ساخت پره­های هواپیما و ملخ هلیکوپتر بتوان از این نوع رزین استفاده کرد که قطعا با فرمولاسیون متفاوت، قیمت رزین اپوکسی ایرانی برای این بخش نیز متفاوت خواهد شد.

  • چسب:

رزین­های اپوکسی با داشتن هاردنر و فعال ساز به عنوان عوامل سازنده­ی چسب­های صنعتی و حتی دو قلو به کار برده می­شوند. از جمله صنایع هدف می­توان تعمیرات صنایع خودروسازی، هواپیماسازی، مقاوم کردن ساختمان و غیره را نام برد که قطعا برای هر یک قیمت رزین اپوکسی ایرانی فرق خواهد کرد.

  • بتونه:

یکی از کاربردها و نقش­های رزین اپوکسی، کاربرد به عنوان بتونه است که بهترین گزینه برای بستن درز و شکاف­ها ساختمانی است که در واقع از خاصیت چسبندگی بالای این نوع رزین کمک گرفته شده است. قطعا قیمت رزین اپوکسی ایرانی به فرم بتونه متفاوت از دیگر فرم­ها خواهد بود.

کاربردهای مختلف و تأثیر بر روی قیمت رزین اپوکسی ایرانی
قیمت رزین اپوکسی ایرانی با نقش چسب

لیست قیمت رزین اپوکسی ایرانی

اکنون که کاملا با رزین اپوکسی ایرانی و عوامل مؤثر در قیمت و سیاست گذاری قیمت آن آشنا شدید به ارائه­ی لیست قیمت می­پردازیم. توجه داشته باشید که به دلیل تنوع زیاد در بحث قیمت گذاری­ها به ارائه­ی قیمتی میانگین و حدودی می­پردازیم.

قیمت رزین اپوکسی ایرانی با هدف استفاده در کارهای تزئیناتی و دکوری با حجم کوچک در بسته بندی­های گرمی تا 20 کیلوگرمی به فروش می­رسد که هر یک کیلوگرم آن حدود 45 هزار تومان خواهد بود.

قیمت رزین اپوکسی ایرانی با هدف استفاده در قطعات و صنایعی که ضخامت بالایی دارند و حجیم نیز هستند با نسبت متفاوتی از رزین و هاردنر به صورت هر کیلوگرم 50 هزار تومان به فروش می­رسد.

قیمت رزین اپوکسی ایرانی با هدف استفاده بر روی بوم­ها و نقاشی، هر کیلوگرم 35 هزار تومان خواهد بود.

قیمت رزین اپوکسی ایرانی مخصوص سطوح چوبی که از 1.5 کیلوگرم تا 18 کیلوگرم موجود است، به صورت 105 هزار تومان به ازای هر 1.5 کیلوگرم است.

قیمت رزین اپوکسی ایرانی مخصوص استفاده در زیورآلات نیز 45 هزار تومان به ازای هر 300 گرم است که فرمولاسیون کاملا اختصاصی خود را داشته و قابل کاربرد برای مصارف دیگر نیست.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش محصولات با ما در ارتباط باشید:

شماره تماس: 09129723451

اینستاگرام: fardad_paint

شماره واتساپ: 09129723451

ایمیل: fardad.paint@gmail.com

لیست قیمت رزین اپوکسی ایرانی
قیمت رزین اپوکسی ایرانی مخصوص کاربرد بر روی سطوح چوبی
2

  1. با عرض سلام و وقت بخیر،اپوکسی ایرانی برای روی چوب، را برای سمنان نیز ارسال می فرمایید.یک گالن هیجده کیلو گرمی را در ابتدا می خواهیم، هزینه آنرا بفرمایید و روش ارسال را تا مبلغ واریز شود، سپاس

    • سلام وفتتون بخبر
      بله امکان ارسال هست. برای ثبت سفارش و ارسال محصول با شماره 09129723451 هماهنگی فرمایید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما