قیمت رنگ کوره ای و انواع آن

معرفی و عوامل تأثیرگذار بر قیمت رنگ کوره ای

قبل از اینکه بررسی قیمت رنگ کوره ای بپردازیم که چه عواملی می­توانند بر قیمت نهایی تمام شده برای مشتری اثرگذار باشند به معرفی این محصولات می­پردازیم. در واقع برای برخی افراد این سؤال پیش می­آید که چرا نباید به دنبال سایر رنگ­ها باشند و حتما باید این رنگ را انتخاب کرده و به دنبال اطلاع از قیمت رنگ کوره ای باشند؟

رنگ کوره ای در کنار رنگ­ه ای مانند پلی یورتان، آکریلیک، کولتار اپوکسی، سیلیکونی مقاوم به حرارت، کفپوش اپوکسی، آستر اپوکسی فنولیک، آستر اپوکسی پلی آمید، اتیل سیلیکات، آستر آلکیدی هوا خشک و نسوز از جمله رنگ­ه ای صنعتی محسوب می­گردد که به دلیل مقاومت بالا، تنوع رنگ زیاد، کیفیت نهایی فوق العاده و غیره توانسته در بازار فروش انواع رنگ صنعتی، سهم زیادی از بازار را به خود اختصاص دهد.

قیمت رنگ کوره ای از اوایل دهه ­ی 1950 که در آمریکا تولید شد تا به امروز در صنایع مختلفی مانند کابینت سازی، بخاری سازی، لوازم خانگی، صنایع خودروسازی، فلزات و غیر فلزات و غیره کاربرد گسترده ای داشته که مدیون ویژگی­­ه ای فوق العاده ای است که در سیستم­ه ای قبلی رنگ آمیزی سطوح قابل دستیابی نبودند.

تعیین دقیق قیمت رنگ کوره ای اساسا کار اشتباهی است چرا که به فاکتوره ای بسیار مختلفی بستگی دارد که بسته به تأثیرگذاری یک یا تعدادی یا همه­ی آنها قیمت نهایی نیز متفاوت خواهد شد. در زیر به برخی از مهم­ترین فاکتورهایی که بر قیمت تأثیرگذار هستند اشاره می­کنیم.

معرفی و عوامل تأثیرگذار بر قیمت رنگ کوره ای
قیمت رنگ کوره ای در صنایع فلزات با توجه به کاربرد آن خاص متفاوت از صنایع دیگر است

عوامل مختلف مؤثر بر قیمت رنگ کوره ای

  1. شهر تولید کننده:

در صورتی که رنگ کوره ای تولید شده در داخل کشور باشد قیمت متفاوتی نسبت به نوع وارداتی داشته و به مراتب قیمت پایین­تری دارد. هم اکنون شهره ایی که در حوزه­ی تولید انواع رنگ­ه ای صنعتی فعالیت دارند شامل: تهران، شیراز، مشهد، تبریز، اراک، اهواز، کرج، اصفهان، یزد و مرکزی هستند. لذا بسته به اینکه از کدام کارخانه­ی کدام شهر این رنگ­ها را سفارش داده و تا مقصد چه فاصله ای برای تحویل بار باید طی شود، قیمت رنگ کوره ای متفاوت خواهد بود.

2. کیفیت رنگ:

کیفیت رنگ تولید شده قطعا در قیمت نهایی تأثیرگذار خواهد بود. طبق انتظار رنگ کوره ای که پس از استفاده سطحی کاملا صاف و صیقلی، مقاوم در برابر مواد شیمیایی و اثرات آب و هوایی، مقاوم در برابر ضربه و سایش ایجاد می­کند نسبت به رنگی که چنین ویژگی­ه ایی نداشته باشد قطعا قیمت متفاوتی داشته و قیمت رنگ کوره ای برای آن بالاتر خواهد بود.

3. مقدار خرید:

از جمله عوامل تأثیرگذار بدیهی بر قیمت رنگ کوره ای میزان خرید شماست. قطعا تفاوت قیمتی بسیار زیادی بین خرید عمده و تک وجود دارد حتی میزان تخفیف نیز در مقدار خریده ای عمده­ی متفاوت هستند که باز هم بسته به نوع شرکت تخفیف­ها و قیمت­ه ای متفاوتی ارائه خواهند شد.

4. نوع رنگ کوره ای:

در عنوان بعدی این مطلب را به طور گسترده و کامل بازگو خواهیم کرد. لذا از جمله عوامل تأثیر گذار بر قیمت رنگ کوره ای، نوع آن است که بسته به نیاز و هدف صنعت متفاوت خواهد بود.

5. نوع بازار هدف:

بسته به اینکه رنگ کوره ای خریداری شده برای کدام صنعت مورد نیاز باشد قیمت متفاوتی خواهد داشت. به عنوان مثال قیمت رنگ کوره ای که برای صنعت فلزات استفاده می­شود متفاوت از نوعی است که برای صنعت کابینت سازی بکار گرفته می­شود چون در صنعت فلزات باید خاصیت ضد زنگ و مقاومت در برابر آب و هوا داشته باشد.

6. فرم پایه:

رنگ­ه ای کوره ای مشتمل بر دو نوع پودری و مایع هستند. نوع مایع قیمت بالاتری نسبت به نوع پودری دارد چرا که برای رقیق سازی باید از حلال آلی استفاده نمود و همین امر سبب افزایش قیمت رنگ کوره ای مایع نسبت به نوع پودری می­شود.

 

7. فام رنگ:

قیمت رنگ کوره ای بسته به فام رنگ نیز متفاوت است. به عنوان مثال برخی از انواع فام رنگ برای رنگ­ه ای کوره ای شامل: آلبالویی، آکلیل نقره ای، بنفش، زرد پرتغالی، سبز، سرمه ای، سفید، قرمز گوجه ای، کیلر، گل ماشی، مشکی. تشخیص هر یک از رنگ­ها طبق سیستم کدگذاری جهانی RAL صورت می­گیرد.

 

عوامل مختلف مؤثر بر قیمت رنگ کوره ای
قیمت رنگ کوره ای برای صنایع خودروسازی متفاوت خواهد بود

8. نوع بسته بندی وزنی:

قیمت رنگ کوره ای با توجه به اینکه بسته بندی آن به شکل حلب، گالن یا کوارت (معادل یک چهارم گالن) باشد متفاوت خواهد بود چرا که هزینه­ی تولیدی و پوشش دهی مقاوم داخلی برای هر کدام متغیر بوده و همین امر بر قیمت نهایی رنگ کوره ای نیز تأثیرگذار خواهد بود.

9. طرح:

طرحی که براساس رنگ کوره ای ساخته شده و هنگام استفاده بر روی سطوح خود را نشان می­دهد نیز بر قیمت رنگ کوره ای مؤثر است. برخی از این طرح­ها شامل:

ساده – لاک شفاف – چرمی – سنباده ای – چکشی – دکورال – پوست کروکودیلی – متالیک (ترکیب خشک و نوع باندینگ) و چروک.

10. عرضه­ ی مستقیم:

قطعا یکی دیگر از عوامل مؤثر بر قیمت نهایی هر محصولی، عرضه­ی مستقیم یا با واسطه­ی آن است. قیمت رنگ کوره ای نیز به همین عامل وابسته است. لذا به همین دلیل توصیه می­کنیم که در صورت خرید به نمایندگی­ها یا در خرید اینترنتی مستقیما از سایت خود شرکت اقدام کنید. با حذف عوامل واسطه قیمت نهایی تمام شده قطعا کمتر خواهد بود.

11. نحوه­ ی پرداخت:

در صورتی که در خرید کالا، کاملا هزینه­ی آن به صورت نقدی پرداخت گردد با دریافت تخفیف همراه خواهد بود و این مزیت بزرگی است. در صورت خرید نقد و اقساط نیز براساس میزان بلند مدت بودن قیمت نهایی متفاوت خواهد بود.

12. تجهیزات جانبی:

قیمت رنگ کوره ای به تنهایی تحت تأثیر عوامل فوق است ولی نباید فراموش کنیم که خرید رنگ تنها یکی از لوازم ضروری است بلکه نیاز به خرید دستگاه­ه ای پاشش الکترواستاتیک برای نوع پودری و کمپرسور یا پیستوله برای نوع مایع هم وجود داشته و حتی ملزم به خرید کوره­ی پخت قطعات نیز خواهید بود. این عوامل بر روی قیمت خرید رنگ کوره ای تأثیرگذار نیستند اما جزء هزینه­ه ای جانبی پس از آن محسوب می­گردد.

13. نوسانات ارزی:

قطعا نوسانات بازار ارز بر قیمت نهایی کلیه­ی محصولات تأثیرگذار است و قیمت رنگ کوره ای نیز یکی از آنهاست.

عوامل مختلف مؤثر بر قیمت رنگ کوره ای

انواع رنگ کوره ای

در عنوان قبلی بیان کردیم که یکی از عوامل مؤثر و تأثیرگذار قطعی بر قیمت رنگ کوره ای وابستگی به نوع رنگ خریداری شده و مورد نیاز است. به عبارت دیگر بسته به اینکه چه نوع رنگ کوره ای را انتخاب کنید قیمت متفاوتی خواهید داشت. لذا در این بخش به معرفی انواع رنگ­های کوره ای می­پردازیم:

  1. آلکید آمین:

آلکید آمین جزء یکی از رنگ­ه ای پایه محسوب می­شود که در تشکیل نهایی رنگ کوره ای مؤثر است و خود به کمک روغن­ه ای خشک مانند نارگیل یا کرچک و یا روغن­ه ای نیمه جامد سویا تشکیل شده است. در واقع ترکیب آلکید با آمینو رزین تشکیل آلکید آمین داده است. اما خود رنگ کوره ای آلکید آمین نیز به 5 نوع مختلف تقسیم می­گردد که هر کدام در قیمت رنگ کوره ای تأثیرگذار بوده که شامل:

  • براق، نیمه براق و مات آلکید – ملامین با تحمل دمایی 150 تا 160 درجه
  • براق، نیمه براق، مات آلکید – ملامین با تحمل دمای 70 تا 90 درجه (دو بخشی)
  • براق، نیمه براق، مات کوره ای آلکید – ملامین اوره با تحمل دمای 150 تا 160 درجه
  • آلومینیوم کوره ای: که دارای مقاومت گرمایی تا دمای گفته شده برای موارد فوق است
  • کیلر کوره ای

2. آکریلیک: ترموستاست

این رنگ با مقاومت در برابر آسیب­ه ای آب و هوایی در صنایع فلزی و غیر آهنی بسیار کاربرد دارد و مقاومت شیمیایی خوبی نیز از خود نشان می­دهد. این رنگ شامل 1 نوع است:

  • آکریلیک مقاوم به گرمای تک جزئی با مقاومت دمایی 160 تا 180 درجه

3. اپوکسی:

این نوع رنگ پایه ای که حاصل ترکیب رزین با اسید چرب غیر اشباع خواهد بود یکی دیگر از انواعی است که بر قیمت رنگ کوره ای مؤثر است و مزیت آن در خشک شدن سریع است. این رنگ دارای یک نوع است:

  • اپوکسی با مقاومت دمایی 170 تا 180 درجه و با مقاومت شیمیایی بالا

4. پلی استر کوره ای:

این رنگ کوره ای به انواع زیر تقسیم بندی می­گردد و بسته به اینکه کدام نوع خریداری شده باشد قیمت رنگ کوره ای متغیر می­شود:

  • پوشش عالی که مخصوص استفاده در صنایع تولید ورق گالوانیزه است
  • پرایمر پلی استر که مخصوص تولید صنایع تولید پرایمر زینک کرومات و پرایمر معمولی است
  • Bake پلی استر

5. رنگ کوره ای مخصوص داخل بشکه

یکی دیگر از انواع رنگ کوره ای است که شاید از کاربرد آن به این شکل مطلع نبودید. که بستگی به بازار هدف و استفاده­ی آن، قیمت رنگ کوره ای متفاوت خواهد بود. به سه دسته ­ی زیر تقسیم می­شود:

  • رنگ کوره ای که مخصوص پوشاندن سطح داخلی بشکه­ هایی است که حاوی مواد خورنده هستند
  • رنگ کوره ای که مخصوص پوشاندن سطح داخلی بشکه­ هایی است که برای بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده می­شود
  • رنگ کوره ای که مخصوص پوشاندن سطح داخلی بشکه­ هایی است که برای بسته بندی مواد غذایی استفاده می­شود.

همانطور که مشاهده کردید قیمت رنگ کوره ای به عوامل بسیار زیادی وابسته است که در نهایت تعیین کننده­ی قیمت نهایی آن خواهد بود. لذا با توجه به عوامل فوق می­توان انتظار قیمت­ه ای متفاوتی داشت. همچنین در نظر داشته باشید که تمامی کالاها از این قواعد مستثنی نبوده و این از عیب یا پیچیدگی خرید این محصول نخواهد بود.

در این مطلب تمامی فاکتوره ای مؤثر بر قیمت نهایی رنگ کوره ای چه از نوع مایع و چه از نوع پودری را بررسی کردیم تا بهتر با این مقوله آشنا شوید و بتوانید با در نظر گرفتن این عوامل، قیمت­ها را با یکدیگر مقایسه کنید. قیمت نهایی عرضه­ی محصولات ما نسبت به سایر رقبا از مزیت رقابتی برخوردار بوده و تحت هر شرایطی قیمت­ه ای فوق العاده مناسبی دارد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش محصولات با ما در ارتباط باشید:

شماره تماس: 09129723451

اینستاگرام: fardad_paint

شماره واتساپ: 09129723451

ایمیل: fardad.paint@gmail.com

انواع رنگ کوره ای
قیمت رنگ کوره ای تحت تأثیر صنایع مختلف هدف

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما