رنگ آکریلیک براق ، نکاتی که در خرید باید دقت کنیم

با رنگ آکریلیک براق، پیشرفتی نوین در صنعت رنگ آشنا شوید

رنگ آکریلیک براق نسبت به رنگ­های مات و نیمه براق این نوع رنگ، از پیشرفته­ترین رنگ­های ساختمانی و غیر ساختمانی حال حاضر محسوب می­شود که متناسب با سلیقه و زیبایی مدنظر افراد مختلف طراحی و ساخته شده است. رنگ آکریلیک براق که نسبت به سایر انواع نامبرده درخشندگی و زیبایی ظاهری بیشتری دارد به خوبی در شب با انعکاس نور سبب روشن­تر شدن محیط و براقی سطح دیوارها خواهد شد و از این حیث بسیار زیباست. البته توجه داشته باشید که نوع براق معمولا تفاوت آنچنانی از لحاظ کیفیت و مواد تشکیل دهنده اصلی با انواع مات و نیمه براق ندارد و محبوبیت بیشتر آن بیشتر مربوط به زیبایی ظاهری است. برای اطلاع از خرید رنگ آکریلیک به قیمت کارخانه میتوانید به سایر مقالات سایت ما مراجعه کنید.

رنگ آکریلیک براق مزیت بزرگی نسبت به رنگ روغنی براق دارد که همان حلالیت رنگ در آب است که پایه آب بودن آن سبب می­شود ­هیچ بویی از خود تولید نکند و کار کردن با آن بسیار راحت و بدون دردسر و اذیت شدن باشد چرا که رنگ روغن بویی از خود تولید می­کند که استنشاق آن برای سلامتی بسیار مضر است. ضمن اینکه هزینه­های خرید حلال آلی هم نخواهید داشت و از هر لحاظ برای خریدار عالی است. لذا طراحی و تولید رنگ آکریلیک براق انقلابی در صنعت نوین رنگ آمیزی ساختمانی و غیر ساختمانی است.

رنگ آکریلیک براق
رنگ آکریلیک براق بهترین جایگزین برای رنگ­های روغنی

 

مزایا و معایب رنگ آکریلیک براق

رنگ آکریلیک براق نیز همانند هر نوع رنگ دیگری دارای یکسری مزایا و معایب است که اطلاع داشتن از آنها قطعا در تصمیم گیری شما تأثیرگذار است. در ادامه گروه رنگ فرداد قصد دارد مهم­ترین مزایا و معایب رنگ آکریلیک براق را توضیح دهد تا بتوانید بهترین تصمیم را اتخاذ کنید.

  • 1. مقاومت در برابر رطوبت و آب: درست است که رنگ آکریلیک پایه آب است و برای حلالیت نیاز به آب دارد اما هنگام استفاده بر روی سطوح مختلف، آب از ساختار آن جدا شده و اصلا در داخل آن باقی نمی­ماند به همین جهت در صورتی که در محیط مرطوب مانند شهرهای شمالی و نزدیک دریا نیز از رنگ آکریلیک براق برای رنگ آمیزی سطوح استفاده کنید و یا برحسب تصادف و یا تمیز کردن آب بر روی دیوار ریخته شود اصلا آب را جذب نمی­کند.
  • 2. خشک شدن سریع: دومین برتری رنگ آکریلیک براق نسبت به رنگ روغنی و پلاستیک این است که سریع­تر خشک می­شود و نیازی نیست تا یکی دو روز صبر کنید بلکه این زمان به 2 تا 3 ساعت کاهش پیدا کرده و تا زمانی که سطوح دیگر را رنگ بزنید، سطح ابتدای کار خشک شده است و همین امر سبب پیشبرد سریع­تر فرایند رنگ آمیزی نیز خواهد شد.
  • 3. تمامی انواع سطوح را رنگ بزنید: مهم نیست سطح شما از جنس بتن است یا چوب، سیمانی است یا گچی، شیشه­ای است یا قبلا رنگ خورده باشد، تمامی سطوح را می­توانید رنگ بزنید و فقط کافی است از فرمولاسیون خاص رنگ آکریلیک براق متناسب با سطح انتخابی استفاده کنید. توجه داشته باشید که رنگ آکریلیک براق مقاومت بسیار زیادی داشته و به راحتی از روی سطوح مختلف کنده نمی­شود.
  • 4. غلظت بالا: این مورد در مورد تمامی تولید کنندگان و عرضه کنندگان رنگ آکریلیک براق صادق نیست و از برندی به برند دیگر متفاوت است و منظور از این ویژگی این است که به علت غلظت بالاتر رنگ مقدار کمتری از آن هنگام ترکیب با آب و پیاده سازی بر روی سطوح استفاده می­شود و در نتیجه نیاز شما نیز برای خرید رنگ آکریلیک براق هم کمتر خواهد شد. گروه رنگ فرداد تنها نوعی از رنگ آکریلیک براق را به فروش می­رساند که غلظت رنگ بالا و پوشش دهی عالی بر روی سطوح دارد.
  • 5. کاربرد در نمای بیرونی: نمای بیرونی به علت نوسانات شدید دمایی و همچنین تابش مستقیم خورشید در مدت زمان زیاد باید به شدت مقاوم باشد و به همین دلیل همه نوع رنگی را نمی­توان برای نمای بیرونی ساختمان استفاده کرد. رنگ آکریلیک براق با فرمولاسیون خاصی که برای آن در نظر گرفته شده امکان استفاده در نمای ساختمان را هم دارد و کاملا نسبت به نور خورشید مقاوم است. تنها در خرید رنگ آکریلیک براق دقت داشته باشید که فرمولاسیون مختص نمای ساختمان را خریداری کنید.
  • 6. تمیز کردن راحت: نه تنها به علت جذب نکردن آب و رطوبت تمیز کردن خیسی و تری از روی دیوار بسیار راحت است بلکه در صورت نشستن گرد و غبار بر روی سطوح نیز هیچ مشکلی نخواهید داشت و به راحتی با دستمال خشک پاک خواهد شد. توجه داشته باشید که رنگ آکریلیک براق تمیز شدن به مراتب بهتری دارد اما کثیفی را مخصوصا در نوع تیره بیشتر نشان می­دهد و شاید برای کسانی که وسواس خاصی به تمیزی دارند جالب نباشد.
  • 7. قیمت مناسب: اگر رنگ آکریلیک براق را با رنگ آکریلیک نیمه براق و مات مقایسه کنید قطعا نوع براق قیمت بیشتری دارد اما در صورتی که آن را با رنگ روغنی مقایسه کنید به مراتب قیمت خرید آن پایین­تر است و با همان ویژگی­ها و حتی مزایای بهتر هزینه­ی کمتری هم پرداخت خواهید کرد.
  • 8. تنوع رنگ: رنگ آکریلیک براق به خوبی تمامی سلیقه­ها را پوشش می­دهد چرا که هر رنگی دوست داشته باشید به راحتی قابل ساخته شدن است و هیچ محدودیتی در طیف رنگی آن وجود ندارد. به همین دلیل یکی از محبوب­ترین رنگ­های ساختمانی و غیر ساختمانی است.

معایب رنگ آکریلیک براق :

  • 1. شستشوی صد در صدی: توجه داشته باشید که قابلیت شستشوی رنگ آکریلیک براق به این معنا نیست که با شلنگ آب بر روی دیوار آب بپاشید بلکه می­توانید در حد پاشیده شدن یک لیوان و جمع شدن آن به راحتی تمیز کنید. اما رنگ روغنی این مزیت را دارد که تحت هیچ شرایطی آب نفوذ نخواهد کرد هر چند کمتر خانواده­ای به شستن دیوارها با شلنگ آب فکر می­کند.
  • 2. رنگ آمیزی درب و پنجره: با اینکه رنگ آکریلیک براق امروزه در انواع فرمولاسیون­ها ساخته شده و به راحتی می­توان از آن استفاده کرد اما توجه داشته باشید که در هنگام خرید رنگ آکریلیک براق، از خرید با هدف رنگ آمیزی درب و پنجره خودداری کنید چرا که بهترین چسبندگی و مقاومت را رنگ روغنی برای این قسمت­ها خواهد داشت و خرید رنگ آکریلیک از هیچ نوعی را توصیه نمی­کنیم.
  • 3. جلای زیاد: اگر به فکر این هستید که براقی و شفافیت زیادی از دیوار بگیرید رنگ روغنی نسبت به رنگ آکریلیک براق جلا و درخشندگی بیشتری دارد.
رنگ آکریلیک براق
رنگ آکریلیک براق با غلظت زیاد و تنوع رنگ فراوان

 

نکات خرید رنگ آکریلیک براق

  • 1. نوع برند: حتما در خرید رنگ آکریلیک براق به نوع برند البته ایرانی دقت کنید چرا که برندهای خارجی قیمت بسیار زیادی دارند و برندهای داخلی همان کیفیت را با قیمت پایین­تر ارائه می­دهند. گروه رنگ فرداد ارائه کننده بهترین برند رنگ آکریلیک براق است.
  • 2. بسته بندی کاملا سالم: بسته بندی رنگ آکریلیک براق باید کاملا سالم و بدون شکاف یا بازشدگی باشد چرا که جریان هوا از کیفیت آن کم می­کند ضمن اینکه مکان نگهداری نیز باید دمایی بین 5 تا 35 درجه داشته باشد و فقط تحت این شرایط است که می­توانید تا 3 سال آن را نگهداری کنید.
  • 3. فرمولاسیون و نسبت ترکیب: حتما با توجه به سطحی که دارید و جنس آن فرمولاسیون خاص آن را خریداری کنید چرا که برخی فروشندگان ادعا می­کنند چندان اهمیتی ندارد اما پس از مدتی خواهید دید که رنگ آکریلیک از روی سطح پوسته پوسته شده و ترک برداشته است. به نسبت ترکیب­ها نیز دقت کنید هر شرکتی نسبت ترکیب خاص خود را دارد.
  • 4. قیمت: قطعا قیمت نیز یکی از مهم­ترین موارد در خرید رنگ آکریلیک براق است که گروه رنگ فرداد مقرون به صرفه­ترین و در عین حال با کیفیت­ترین رنگ­های آکریلیک را عرضه می­کند و به عبارتی بین کیفیت و قیمت فروش رنگ تناسب بسیار خوبی برقرار است.

توجه داشته باشید که در کنار کلیه­ ی این موارد باید از نقاش حرفه­ای نیز کمک بگیرید چرا که آماده سازی سطح و زیرسازی از رنگ آمیزی مهم­تر است و موارد و اشکالاتی که پس از اتمام رنگ آمیزی خود را نشان می­دهند تنها به دلیل بی کیفیت بودن رنگ خریداری شده نیستند.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش محصولات با ما در ارتباط باشید:

شماره تماس: 09129723451

اینستاگرام: fardad_paint

شماره واتساپ: 09129723451

ایمیل: fardad.paint@gmail.com

رنگ آکریلیک براق
رنگ آکریلیک براق بهترین نوع رنگ برای رنگ آمیزی سطوح
2

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما