خرید رزین اپوکسی غلیظ

رزین چیست ؟

ساختار شیمیایی رزین به شکلی است که توانایی تولید پلیمر را دارد این ماده به صورت طبیعی  یا مصنوعی موجود است  و حالتی چسبانک دارد و به همین علت میتواند موجب اتصال مواد در یک پلیمر شود و با توجه به کاربردهای مختلف آن در دسته های مختلفی قرار می گیرد. رزین طبیعی منشا گیاهی دارد که آشنا ترین رزین گیاهی مربوط به درخت کاج می باشد. رنگ رزین اکریلیک که از گیاه حاصل شده است از شفاف تا قهوه ای متفاوت می‌باشد. قبل از اینکه رزین به صورت صنعتی نیز ساخته شود رزین گیاهی در برخی صنایع استفاده می شده است به عنوان مثال رزین درخت کاج در قایق سازی استفاده می شده است. استفاده از رزین طبیعی را می توان در صنعت جواهر سازی و تولید عطر و ساخت لاک و … جستجو نمود. تولید رزین های مصنوعی بعد از کشف کاربرد های مختلف رزین افزایش پیدا نمود. یکی از مواد اصلی تشکیل دهنده پلیمر ها که در صنایع گوناگون استفاده می شود رزین می باشد که بهتر است از رزین مصنوعی استفاده شود زیرا به  راحتی تصفیه نیز می گردد و از نظر قیمت نیز ارزان تر می باشد. رزین ها انواع مختلفی دارد یکی از کاربردی ترین رزین ها، رزین اپوکسی غلیظ می باشد. رزین اپوکسی غلیظ که در شرایط مصنوعی و در کارخانه ها ساخته می شود کاملا یکنواخت  است و هیچگونه ناخالصی ندارد.

 

بیشتر بخوانید: خرید رزین اپوکسی چوب با کیفیت عالی

رزین اپوکسی چیست؟
رزین اپوکسی چیست؟

 

با انواع رزین آشنا شوید

با توجه با ساختار رزین ها می توان آن را به انواع زیر دسته بندی نمود:

 

رزین اپوکسی یکی از انواع رزین هاست که خود به دو نوع رزین اپوکسی غلیظ و رزین اپوکسی رقیق تقسیم می شود.

با انواع رزین آشنا شوید
با انواع رزین آشنا شوید

 

رزین اپوکسی غلیظ چیست ؟

رزین اپوکسی غلیظ را به دلیل وجود گروه اپوکسی که در داخل آن وجود دارد به این نام می شناسند گروه اپوکسی  معمولا در انتهای زنجیره قرار می گیرد ولی ممکن است در داخل بدنه  نیز قرار بگیرد. رزین اپوکسی غلیظ  به دلیل وجود گروه اپوکسی  می تواند با اسید ها و انیدرید اسیدها  و الکل ها واکنش از نوع تراکمی داشته باشد و با انجام این واکنش ها ظول زنجیره افزایش می یابد و یا شبکه ایجاد می شود.

رزین های اپوکسی در شرایط مختلف دمایی  نسبت به بقیه رزین ها از مقاومت بالایی برخوردار است و در شرایط گرمایی بالا جمع شدگی کمتری دارد. در زمان های قبل هزینه های تولید رزین اپوکسی غلیظ بسیار زیاد بود به همین دلیل کارخانه های بسیار کمی این ماده را تولید می کردند و تولید ان شکل تجاری پیدا نکرده بود ولی امروزه با پیشرفت علم و افزایش تجربیات تولید این ماده افزایش چشمگیری پیدا کرد. خاصیت گروه اپوکسی در رزین اپوکسی غلیظ به این صورت است که توان تولید ساختار شبکه ای را دارد. در واقع خواصی که رزین اپوکسی غلیظ از خود نشان می دهد از گروه اپوکسی نشات می گیرد مثلا اپوکسی ها مقاومت شیمیایی بسیار عالی در محیط های مختلف دارد و این گروه موجب چسبندگی بسیار عالی به مواد دیگر دارد. مقاومت در برابر کشش و فشار دارد.  این گروه عایق مناسبی در برابر الکتریسته می باشد.

این مقاله را از دست ندهید: فروشگاه رزین اپوکسی در تهران و ارسال به سراسر کشور

استفاده از رزین اپوکسی در تولید زیور آلات
استفاده از رزین اپوکسی در تولید زیور آلات

 

به هنگام خرید رزین اپوکسی غلیظ به چه نکاتی توجه کنیم

باید توجه داشته باشید که رزین اپوکسی غلیظ از نوع رزین های دو قسمتی است که یک پایه رزینی و یک بخشی به نام هاردنر دارد و  برای اینکه رزین قابل استفاده شود باید این دو بخش به نسبت درستی با هم ترکیب شوند و بعد از ان روی سطح مورد نظر استفاده گردد. ماده اصلی تشکیل دهنده رزینی که در بازار وجود دارد  بیسفنون آ می باشد. و سفت کننده رزین معمولا پلی آمین ها هستند. پلی آمین ها  که به عنوان هاردنر استفاده می شود معمولا بی رنگ می باشند. فرایندی که از هاردنر یا سخت کننده استفاده می شود پخت کردن گفته می شود. که این فرایند برای رزین اپوکسی غلیظ نیز استفاده می شود. زمانی که اپوکسی و هادرنر را با یکدیگرمخلوط  می کنید مایع به آرامی سخت می شود تا به حالت جامد تبدیل شود. باید به هنگام خرید رزین اپوکسی غلیظ علاوه بر آشنایی با کاربردی که این رزین دارد طرز تهیه و استفاده از آن را نیز آموزش داده شود به این صورت که اگر اپوکسی و هاردنر با نسبت صحیحی با هم ترکیب نشوند تمام ترکیب به درستی واکنش نخواهد داد و رزین اپوکسی غیظ مقاومت لازم را بدست نخواهد آورد. زمانی که رزین اپوکسی غلیظ را خریداری می کنید باید نسبت موادی که باید با هم مخلوط نمایید را در محصول ذکر کرده باشند و همچنین کارهایی که با کمک آن رزین می توان انجام داد و مدت زمانی که بعد از پخت رزین می توان از آن استفاده نمود و رنگ اپوکسی و هاردنری که در جعبه موجود است و چگالی رزین اپوکسی و مقاومتی که این رزی نخواهد داشت در رزومه محصول قید شده است.  در مجموع باید بدانید که دقیقا رزین اپوکسی غلیظ را برای چه کاری نیاز دارید  و اطلاعات دقیقی قبل از خرید این محصول داشته باشید تا بهترین رزین اپوکسی مخصوص کار خود را خرید نمایید.

بیشتر بخوانید: مرکز فروش رزین اپوکسی اصفهان

 

 برای خرید رزین اپوکسی غلیظ به کجا مراجعه کنیم

فروشگاه های فروش لوازم هنری یکی از مکان هایی است که حتما می توان رزین را با شکل ها و درصد های مختلف در آن یافت زیرا رزین یکی از کاربردی ترین مواد در کارهای هنری به شمار می رود. رزین ماده شیمیایی دو قسمتی است که یک بخش رزین آن زمانی که در معرض هوا باشد خشک نمی شود و حتما باید توسط ماده ای به نام هاردنر خشک و سفت گردد. از زمانیکه تولید صنعتی رزین آغاز شده است تولید کنندگان فراوانی به تولید آن پرداخته اند و مراکز فروش صنایع شیمیایی نیز انواع رزین از جمله رزین اپوکسی غلیظ را در دسترس خریداران قرار می دهند برخی از صنایع مانند صنایع چوب و یا تولید زیور آلات در مصرف رزین اپوکسی پیشتاز هستند و برای خرید این ماده می توان از طریق مراکز فروش این صنایع خرید رزین اپوکسی غلیظ را انجام داد. اگر خرید از مکان معتبری صورت گیرد اطلاعات دقیق محصول مانند نسبت ترکیب کردن مواد داخل آن نوشته شده و این نسبت به نوع ترکیب و کاربردی که برای رزین در نظرگرفته شده است بستگی دارد. به عنوان مثال برای تولید  اجسام تزیینی از رزین اپوکسی 50 درصد استفاده می شود و یا رزینی که برای سطوح چوب استفاده می شود دارای فرمولی دیگر است که نسبت های مختلفی برای ترکیب هاردنر  دارد. برای خرید رزین اپوکسی باید به تمام این مطالب دقت داشته باشید. مثلا رزینی اپوکسی غلیظ برای سطوح چوب و ساخت میز  و مجسمه های دکوری بسیار استفاده می شود. سایت های فروشگاهی اینترنتی بسیار زیادی نیز وجود دارد که این ترکیب را به فروش می رساند و برای رزین اپوکسی می توانید از این طریق اقدام نمایید تمام مشخصات این رزین در فروشگاه مجازی موجود است و قبل از خرید باید اطلاعات دقیق آن را مطالعه نمایید.

 

مقایسه رزین اپوکسی غلیظ و شفاف

رزین اپوکسی  بعد از اینکه از هاردنر استفاده کرد و در واقع خشک شد  حالت کریستالی به خود می‌گیرد و از حالت مایع به جامد تبدیل می شود. رزین در رزین اپوکسی غلیظ بعد از استفاده از هاردنر به سرعت خشک می شود و به شکل دادن با کمک این رزین بسیار ساده تر است  ولی در رزین ها اپوکسی شفاف  به این شکل نمی باشد و خشک شده در مدت طولانی تری انجام می شود و برای ساخت قطعات تزیینی بیشتر استفاده می شود و حباب گیری از آن بسیار ساده تر است  و به سرعت نیز خشک نمی شوند. ضخامتی که در رزین ایجاد می شود به هاردنر بستگی دارد. برای پوشش دهی در کارهای مختلف می توان از رزین های اپوکسی شفاف استفاده نمود. خرید انواع رزین ها  باید از مراکز خرید معتبر صورت گیرد  تا دقت  کافی در ترکیب رزین و هاردنر  وجود داشته باشد و خریدار در استفاده از آن دچار مشکل نگردد.

استفاده از رزین اپوکسی برای کف پوش
استفاده از رزین اپوکسی برای کف پوش

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش محصولات با ما در ارتباط باشید:

شماره تماس: 09129723451

اینستاگرام: fardad_paint

شماره واتساپ: 09129723451

ایمیل: fardad.paint@gmail.com

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما